• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. Designing Capstone Courses in Management Education: Knowledge Activation and Integration Using an ERP-based Simulation Game
 
  • Détails
Titre

Designing Capstone Courses in Management Education: Knowledge Activation and Integration Using an ERP-based Simulation Game

Type
article de conférence/colloque
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Auteur(s)
Legner, C.
Auteure/Auteur
Estier, T.
Auteure/Auteur
Avdiji, H.
Auteure/Auteur
Boillat, T.
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Avdiji, Hazbi  
Estier, Thibault  
Legner, Christine  
Boillat, Thomas  
Liens vers les unités
Dép. des systèmes d'information  
Titre du livre ou conférence/colloque
Proceedings of the International Conference on Information Systems 2013 (ICIS 2013)
Adresse
Milan, Italy
ISBN
978-0-615-93383-2
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2013
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
Serious games are becoming increasingly popular as learning tools in management education. Owing to their engaging nature, they enhance students' intrinsic motivation for learning and provide challenging environments for problem-based and experiential learning. However, they also require changes to instructional and pedagogical strategies in order to leverage the full potential of problem-based learning.
This paper suggests using simulation games based on enterprise resource planning systems (ERP) to activate and integrate knowledge from different management disciplines. Our research contributions are threefold: First, we suggest a set of learning goals and a curriculum design for a capstone course that leverages ERP-based simulation games. Second, we present empirical insights based on a systematic evaluation of the learning outcomes with two cohorts of 32 students. Third, we derive a set of recommendations related to the role of ERP-based simulation games and course design in general management curricula.
Sujets

business simulation, ...

PID Serval
serval:BIB_C511AC1069E4
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/154563
Date de création
2013-10-02T22:24:39.466Z
Date de création dans IRIS
2025-05-20T22:48:05Z
  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales