• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. Constructive thinking skills and impulsivity dimensions in conduct and substance use disorders: differences and relationships in an adolescents' sample.
 
  • Détails
Titre

Constructive thinking skills and impulsivity dimensions in conduct and substance use disorders: differences and relationships in an adolescents' sample.

Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
Psychiatric Quarterly  
Auteur(s)
Urben, S.
Auteure/Auteur
Suter, M.
Auteure/Auteur
Pihet, S.
Auteure/Auteur
Straccia, C.
Auteure/Auteur
Stéphan, P.
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Suter, Maya  
Urben, Sébastien  
Pihet, Sandrine  
Stephan, Philippe  
Liens vers les unités
Direction SUPEA  
Psychiatrie enfant et ado. (SPEA-O)  
ISSN
1573-6709
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2015
Volume
86
Numéro
2
Première page
207
Dernière page/numéro d’article
218
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Notes
Publication types: Journal ArticlePublication Status: ppublish
Résumé
Impact of conduct disorder (CD) and substance use disorder (SUD) on constructive thinking skills and impulsivity was explored. 71 offending adolescents were assessed for CD and SUD. Furthermore, the constructive thinking inventory, the immediate and delayed memory tasks and the UPPS impulsive behaviour scale were administered. Results showed that youths with CD, independently from SUD, presented higher personality impulsivity (urgency) and altered constructive thinking skills (categorical thinking and personal superstitious thinking). Furthermore, trait-impulsivity explained variation in constructive thinking skills. The implications of these results were discussed.
PID Serval
serval:BIB_B35C22411033
DOI
10.1007/s11126-014-9320-8
PMID
25231102
WOS
000352698100005
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/178470
Open Access
Oui
Date de création
2015-04-16T07:51:49.003Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T00:45:55Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

BIB_B35C22411033.P001.pdf

Version du manuscrit

postprint

Taille

568.63 KB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_B35C22411033.P001

URN

urn:nbn:ch:serval-BIB_B35C224110334

Somme de contrôle

(MD5):1113e08a3a0f62ca2abc45f8cab6ac4c

  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales