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  4. Service robots in hospitals : new perspectives on niche evolution and technology affordances
 
  • Détails
Titre

Service robots in hospitals : new perspectives on niche evolution and technology affordances

Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
European Journal of Information Systems  
Auteur(s)
Mettler, Tobias
Auteure/Auteur
Sprenger, Michaela
Auteure/Auteur
Winter, Robert
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Mettler, Tobias  
Liens vers les unités
IDHEAP  
Management de l'information  
ISSN
0960-085X
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2017
Volume
26
Numéro
5
Première page
451
Dernière page/numéro d’article
468
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
Changing demands in society and the limited capabilities of health systems have paved the way for robots to move out of industrial contexts and enter more human-centered environments such as health care. We explore the shared beliefs and concerns of health workers on the introduction of autonomously operating service robots in hospitals or professional care facilities. By means of Q-methodology, a mixed research approach specifically designed for studying subjective thought patterns, we identify five potential end-user niches, each of which perceives different affordances and outcomes from using service robots in their working environment. Our findings allow for better understanding resistance and susceptibility of different users in a hospital and encourage managerial awareness of varying demands, needs, and surrounding conditions that a service robot must contend with. We also discuss general insights into presenting the Q-methodology results and how an affordance-based view could inform the adoption, appropriation, and adaptation of emerging technologies.
Sujets

service robots

healthcare

IT affordance

Library and Informati...

Information Systems

PID Serval
serval:BIB_E611924E6FD9
DOI
10.1057/s41303-017-0046-1
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/235292
Open Access
Oui
Date de création
2017-03-14T09:38:04.275Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T05:29:05Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

EJIS Manuscript.pdf

Version du manuscrit

preprint

Taille

971.56 KB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_E611924E6FD9.P001

URN

urn:nbn:ch:serval-BIB_E611924E6FD95

Somme de contrôle

(MD5):865fde8632535cd2b2e3c9695f139e6d

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