• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. Switzerland and the holocaust: Teaching contested history
 
  • Détails
Titre

Switzerland and the holocaust: Teaching contested history

Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
Journal of Curriculum Studies  
Auteur(s)
Schär, Bernhard Carlos
Auteure/Auteur
Sperisen, Vera
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Schär, Bernhard Carlos  
Liens vers les unités
Institut d'études politiques  
CRHIM - Centre d'histoire internationale et d'études politiques de la mondialisation  
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2010
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
This study is about a history textbook which introduces the new transnational master‐narrative of Holocaust memory into the classrooms of the German‐speaking part of Switzerland. The script of the book entails a replacement of the formerly dominant view of Switzerland as a neutral nation resisting evil in favour of an image that aligns Switzerland with other nations that accept the Holocaust as part of their national history, and combine their efforts to prevent such crimes in the future. However, this process cannot be seen as hegemonic or total since it is fragmented at various levels. On the level of state power, there is no uniform vision of the nation’s history. Therefore, the book needed to accommodate its critics to a certain extent. Furthermore, there are institutional rules of history education that restrict a direct transmission of knowledge and promote teaching youths to develop their own views. And then there are the teachers, who have their part in shaping history.
PID Serval
serval:BIB_7FD25D37A088
DOI
10.1080/00220271003698462
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/213187
URL éditeur
http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-77957705438&partnerID=MN8TOARS
Date de création
2022-02-17T10:54:47.940Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T03:40:14Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

Switzerland and the Holocaust teaching contested history.pdf

Version du manuscrit

preprint

Taille

221.95 KB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_7FD25D37A088.P001

URN

urn:nbn:ch:serval-BIB_7FD25D37A0880

Somme de contrôle

(MD5):7ab19d4ac985ec9b2c9cdc93388dfbf0

  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales