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  4. Gamification in Health Behavior Change Support Systems - A Synthesis of Unintended Side Effects
 
  • Détails
Titre

Gamification in Health Behavior Change Support Systems - A Synthesis of Unintended Side Effects

Type
article de conférence/colloque
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Série
14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2019) Tagungsband
Auteur(s)
Schmidt-Kraepelin, Manuel
Auteure/Auteur
Thiebes, Scott
Auteure/Auteur
Stepanovic, Stefan
Auteure/Auteur
Mettler, Tobias
Auteure/Auteur
Sunyaev, Ali
Auteure/Auteur
Éditeur(s)
Ludwig, Thomas
Pipek, Volkmar
Liens vers les personnes
Stepanovic, Stefan  
Mettler, Tobias  
Liens vers les unités
IDHEAP  
Management de l'information  
Titre du livre ou conférence/colloque
Proceedings of the 14th International Conference on Wirtschaftsinformatik
Unité
14th International Conference on Wirtschaftsinformatik
Adresse
Siegen, Germany
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2019-02-25
Première page
1032
Dernière page/numéro d’article
1046
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
Gamification has become a popular and promising tool to positively impact the usage of health behavior change support systems (HBCSSs). Fun and engaging components are purposefully integrated in the design of HBCSSs in an effort to encourage users to employ the system in a more regular manner or over a longer period of time. Although extant research has made extensive efforts to understand the psychological and behavioral outcomes of gamification, its potential unintended side effects have been mostly neglected. We approached this gap by reviewing 33 articles on gamification in HBCSSs. We identified 16 potential unintended side effects in five categories. By taking a critical view, our research contributes to a more nuanced approach to gamification, which helps to understand how it can be utilized as a valuable tool for developers that motivates and does not harm users of HBCSSs.
Sujets

Gamification

Health Behavior Chang...

Literature Review

Side Effects

Negative Effects

PID Serval
serval:BIB_4B8751E9C432
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/85669
URL éditeur
https://wi2019.de/wp-content/uploads/Tagungsband_WI2019.pdf
Date de création
2018-12-19T07:39:11.927Z
Date de création dans IRIS
2025-05-20T17:27:14Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

wi2019.risks.FINAL.PDF

Version du manuscrit

postprint

Taille

221.67 KB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_4B8751E9C432.P001

URN

urn:nbn:ch:serval-BIB_4B8751E9C4325

Somme de contrôle

(MD5):386618c3166c1fc205d037d8f640c08d

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