• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. Blending Digital and Face-to-Face Interaction Using a Co-Located Social Media App in Class
 
  • Détails
Titre

Blending Digital and Face-to-Face Interaction Using a Co-Located Social Media App in Class

Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
IEEE Transactions on Learning Technologies  
Auteur(s)
Govaerts, S.
Auteure/Auteur
Holzer, A.
Auteure/Auteur
Kocher, B.
Auteure/Auteur
Vozniuk, A.
Auteure/Auteur
Garbinato, B.
Auteure/Auteur
Gillet, D.
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Holzer, Adrian  
Garbinato, Benoît  
Kocher, Bruno  
Liens vers les unités
Dép. des systèmes d'information  
Département de marketing  
ISSN
1939-1382
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2018-10-01
Volume
11
Numéro
4
Première page
478
Dernière page/numéro d’article
492
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
Improving face-to-face (f2f) interaction in large classrooms is a challenging task as student participation can be hard to initiate. Thanks to the wide adoption of personal mobile devices, it is possible to blend digital and face-to-face interaction and integrate co-located social media applications in the classroom. To better understand how such applications can interweave digital and f2f interaction, we performed a detailed analysis of real-world use cases of a particular co-located social media app: SpeakUp. In a nutshell, SpeakUp allows the creation of temporary location-bound chat rooms that are accessible by nearby users who can post and rate messages anonymously. We find that the use of co-located social media is associated with an increase in content-related interaction in the class. Furthermore, it is associated with an increase in the perceived learning outcomes of students compared to a control group. We further provide design guidelines to blend digital and f2f interaction using co-located social media in the classroom based on 11 case studies covering over 2,000 students.
Sujets

General Engineering

Education

Computer Science Appl...

PID Serval
serval:BIB_9DB0FECA68FA
DOI
10.1109/tlt.2018.2856804
WOS
000454222800007
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/190147
Date de création
2019-02-01T07:15:23.904Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T01:46:25Z
  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales