Titre
L'usage exclusif de l'API dans l'enseignement et l'apprentissage de la morphologie verbale en FLE: un défi insurmontable?
Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Auteur(s)
Surcouf, Christian
Auteure/Auteur
Giroud, Anick
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Liens vers les unités
ISSN
1023-2044
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2017
Volume
105
Première page
59
Dernière page/numéro d’article
76
Peer-reviewed
Oui
Langue
français
Résumé
French verb morphology can be a real challenge for learners as well as for teachers of French as a foreign language. Since part of the complexity comes from the use of orthography in traditional descriptions, we wrote a new conjugation booklet exclusively based on phonetic transcription. This booklet was experimentally used in a class of 30 A2 level students during 11 weeks. In the first part of this article, we review some of the issues related to the use of orthography in the description of French verb morphology. We show how French spelling might hinder learners’ understanding of the regularities of morphological patterns, thus justifying our approach. In the second part, we discuss some of the results of our experimentation of this approach and present students' overall impression, collected through a questionnaire.
PID Serval
serval:BIB_4B9042055F53
Date de création
2017-07-22T15:48:54.438Z
Date de création dans IRIS
2025-05-20T13:37:43Z
Fichier(s)![Vignette d'image]()
En cours de chargement...
Nom
SURCOUF Christian & GIROUD Anick (2017) L'usage exclusif de l'API dans l'enseignement et l'apprentissage de la morphologie verbale en FLE - un défi insurmontable.pdf
Version du manuscrit
preprint
Taille
816.79 KB
Format
Adobe PDF
PID Serval
serval:BIB_4B9042055F53.P001
URN
urn:nbn:ch:serval-BIB_4B9042055F531
Somme de contrôle
(MD5):8c14c4cbad5d10b9f3134ac9f4ce2769