• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. From SuisseID to SwissID: Overcoming the key challenges in Switzerland’s e-credential market
 
  • Détails
Titre

From SuisseID to SwissID: Overcoming the key challenges in Switzerland’s e-credential market

Type
article de conférence/colloque
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Auteur(s)
Mettler, Tobias
Auteure/Auteur
Gündüz, Ali Asker
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Mettler, Tobias  
Liens vers les unités
IDHEAP  
Management de l'information  
Maison d’édition
Association for Information Systems
Titre du livre ou conférence/colloque
Proceedings of the 40th International Conference on Information Systems
Unité
40th International Conference on Information Systems
Adresse
Munich, Germany
ISBN
978-0-9966831-9-7
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2019-11-18
Première page
1
Dernière page/numéro d’article
13
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
This teaching case explores the political, socio-technical, and business-related challenges of the introduction of a state-recognized electronic identity (e-ID) in Switzerland. Based on real-life events, the case puts every student in the shoes of a board member of SwissSign Group, a joint venture between 20 of the most influential public and private companies in Switzerland. This conglomerate faces three major challenges. To solve these challenges they need, among others, to learn from the past failures of SuisseID, the previous unsuccessful attempt to launch a nationwide e-ID infrastructure. Students must also analyze current political and regulatory events that impact on the e-credential market and need to develop a business model for the new solution, SwissID. This teaching case is designed for students from the undergraduate level upward. The content may be suitable for courses or modules relating to e-government, the platform economy, business models, value co-creation, information ethics, digitalization, PPPs, information security, and privacy.
Sujets

teaching case

case study

electronic identity

e-ID

digital government tr...

PID Serval
serval:BIB_7E7F17A31C78
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/209159
URL éditeur
https://aisel.aisnet.org/icis2019/learning_environ/learning_environ/2/
Date de création
2019-09-25T15:09:42.777Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T03:20:33Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

Accepted manuscript.pdf

Version du manuscrit

postprint

Taille

3.42 MB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_7E7F17A31C78.P001

URN

urn:nbn:ch:serval-BIB_7E7F17A31C782

Somme de contrôle

(MD5):ae353e652d69bfff36dcf312b3a7cd7e

  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales