• Mon espace de travail
  • Aide IRIS
  • Par Publication Par Personne Par Unité
    • English
    • Français
  • Se connecter
Logo du site

IRIS | Système d’Information de la Recherche Institutionnelle

  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
UNIL
  • English
  • Français
Se connecter
IRIS
  • Accueil
  • Personnes
  • Publications
  • Unités
  • Périodiques
  • Mon espace de travail
  • Aide IRIS

Parcourir IRIS

  • Par Publication
  • Par Personne
  • Par Unité
  1. Accueil
  2. IRIS
  3. Publication
  4. La formation des médecins, entre scientificité et Bildungsroman [Medical education: between science and Bildungsroman].
 
  • Détails
Titre

La formation des médecins, entre scientificité et Bildungsroman [Medical education: between science and Bildungsroman].

Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
Revue médicale suisse  
Auteur(s)
Marion-Veyron, R.
Auteure/Auteur
Bourquin, C.
Auteure/Auteur
Saraga, M.
Auteure/Auteur
Stiefel, F.
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Stiefel, Friedrich  
Saraga, Michaël  
Marion-veyron, Régis  
Liens vers les unités
PMU/UNISANTE  
Psychiatrie de liaison  
ISSN
1660-9379
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2016
Volume
12
Numéro
505
Première page
300
Dernière page/numéro d’article
302
Peer-reviewed
Oui
Langue
français
Notes
Publication types: English Abstract ; Historical Article ; Journal Article Publication Status: ppublish
Résumé
For many years, a major focus of interest has been the patient, in the context of a constantly changing society and increasingly complex medical practices. We propose to shift this focus on the physician, who is entangled in a similar, but less evident way. In these three articles, we explore, in succession, the lived experience of the contemporary physician, the ethos which brings together the medical community, and the education of the future physician, using research projects currently under way within the Service of Liaison Psychiatry at Lausanne University Hospital. The article hereunder is dedicated to the education and will examine the multiple and paradoxical expectations that punctuate it.
Sujets

Education, Medical/hi...

Education, Medical/st...

History, 16th Century...

History, 20th Century...

History, 21st Century...

Humans

Physician-Patient Rel...

Practice Patterns, Ph...

Practice Patterns, Ph...

Psychiatry/education

Science/history

Science/trends

Social Change

PID Serval
serval:BIB_F3ED270DADDE
PMID
27039441
Permalien
https://iris.unil.ch/handle/iris/238670
Date de création
2016-05-27T14:31:04.142Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T05:43:52Z
Fichier(s)
En cours de chargement...
Vignette d'image
Nom

BIB_F3ED270DADDE.P001.pdf

Version du manuscrit

preprint

Taille

525.79 KB

Format

Adobe PDF

PID Serval

serval:BIB_F3ED270DADDE.P001

Somme de contrôle

(MD5):8e828aab4e8c8f3c7eb61bd149f9c072

  • Copyright © 2024 UNIL
  • Informations légales