Titre
La formation des médecins, entre scientificité et Bildungsroman [Medical education: between science and Bildungsroman].
Type
article
Institution
UNIL/CHUV/Unisanté + institutions partenaires
Périodique
Auteur(s)
Marion-Veyron, R.
Auteure/Auteur
Bourquin, C.
Auteure/Auteur
Saraga, M.
Auteure/Auteur
Stiefel, F.
Auteure/Auteur
Liens vers les personnes
Liens vers les unités
ISSN
1660-9379
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2016
Volume
12
Numéro
505
Première page
300
Dernière page/numéro d’article
302
Peer-reviewed
Oui
Langue
français
Notes
Publication types: English Abstract ; Historical Article ; Journal Article Publication Status: ppublish
Résumé
For many years, a major focus of interest has been the patient, in the context of a constantly changing society and increasingly complex medical practices. We propose to shift this focus on the physician, who is entangled in a similar, but less evident way. In these three articles, we explore, in succession, the lived experience of the contemporary physician, the ethos which brings together the medical community, and the education of the future physician, using research projects currently under way within the Service of Liaison Psychiatry at Lausanne University Hospital. The article hereunder is dedicated to the education and will examine the multiple and paradoxical expectations that punctuate it.
PID Serval
serval:BIB_F3ED270DADDE
PMID
Date de création
2016-05-27T14:31:04.142Z
Date de création dans IRIS
2025-05-21T05:43:52Z
Fichier(s)![Vignette d'image]()
En cours de chargement...
Nom
BIB_F3ED270DADDE.P001.pdf
Version du manuscrit
preprint
Taille
525.79 KB
Format
Adobe PDF
PID Serval
serval:BIB_F3ED270DADDE.P001
Somme de contrôle
(MD5):8e828aab4e8c8f3c7eb61bd149f9c072